söndag 19 oktober 2014

Hang Tag




Keep it simple
Din Hang tag ska väcka uppmärksamhet, berätta en historia och projicera en bild av din
kollektion och företag. Den bör bygga varumärkeskännedom. Låt varumärket eller kollektionens
namn sticka ut. Du vill att kunden snabbt skall veta vem som har skapat produketen när den
ser Hang tagen. 

Go BigStora Hang tags är svåra att ignorera, så arbeta stort när det är möjligt. Var och hur
din produkt visas bestämmer hur stor din Hang tag bör vara. En motorcykel i ett showroom 
kan ha en mycket större Hang tag än en T-shirt i en klädesaffär. Har man för stora 
Hang tags på kläder är det lätt att de fastnar i varann och slits.

Informativ
Hang tagen ger dig möjlighet att informera din kund om hur du önskar att produkten skall
användas. Önskar du att ha med mycket information på din Hang tag kan du överväga att 
vika den i två och placera extra text på insidan. Att använda foton och eller illustrationer
kan vara ett effektivt sätt att visa hur till exempel ett plagg kan se ut när någon bär
det.

kontaktinformation
Om du inkluderar en webbplats eller ett telefonnummer, kommer dina kunder hitta dina 
produkter lättare. Denna information gör också att du ser mer professionell ut. 
Det kan också öka din försäljning.

Inspiration
http://www.pinterest.com/kmgraphiques/hang-tags-labels/
http://www.pinterest.com/jonthander/hang-tags/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar