Keep it simple Din Hang tag ska väcka uppmärksamhet, berätta en historia och projicera en bild av din kollektion och företag. Den bör bygga varumärkeskännedom. Låt varumärket eller kollektionens namn sticka ut. Du vill att kunden snabbt skall veta vem som har skapat produketen när den ser Hang tagen. Go BigStora Hang tags är svåra att ignorera, så arbeta stort när det är möjligt. Var och hur din produkt visas bestämmer hur stor din Hang tag bör vara. En motorcykel i ett showroom kan ha en mycket större Hang tag än en T-shirt i en klädesaffär. Har man för stora Hang tags på kläder är det lätt att de fastnar i varann och slits. Informativ Hang tagen ger dig möjlighet att informera din kund om hur du önskar att produkten skall användas. Önskar du att ha med mycket information på din Hang tag kan du överväga att vika den i två och placera extra text på insidan. Att använda foton och eller illustrationer kan vara ett effektivt sätt att visa hur till exempel ett plagg kan se ut när någon bär det. kontaktinformation Om du inkluderar en webbplats eller ett telefonnummer, kommer dina kunder hitta dina produkter lättare. Denna information gör också att du ser mer professionell ut. Det kan också öka din försäljning. Inspiration http://www.pinterest.com/kmgraphiques/hang-tags-labels/ http://www.pinterest.com/jonthander/hang-tags/
söndag 19 oktober 2014
Hang Tag
Etiketter:
Bild,
Folklore,
Grafisk profil,
Hang tag
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar